onsdag 13 mars 2013

Vad skall de säga på torget?

Lyssnade på en dam som pratade på radio i går.

Ämnet var päls och damen berättade att hon drog sig för att gå ut i pälsen om hon bara hade ett ärende ner på stan. För vad skulle ortsbon tycka? Ortsbon skulle säkert tro att damen i fråga trodde något om sig själv.

Men, som damen sade, åkte hon till Åbo eller Helsingfors, då kunde hon nog dra pälsen på sig.

Har hört samma fenomen rapporteras från mindre orter. Att man, om man är man, inte till exempel skall klä sig i linnebyxor. För det är inte okej. Hatt och keps är också no-no, och ja, det är bäst att skippa alla färgglada kläder. Beige skall det vara.

Men på riktigt, år 2013? Kan man sticka i ögat på grund av tex. ljusblått och en keps? Tydligen.

Nåja, jag är nu ett sådant klädmonster, på det sätt att jag inte noterar så långt vad jag har på mig, att jag är förbluffad över att man borde tänka på det här?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar