tisdag 22 juni 2010

Fettblogginlägg inför midsommar.

Jag har, sedan medlet av april, gått i länkskola. Alltså inte länkkorvsskola, utan joggingskola.

Varje måndag har det varit tränig. Teknik. Vandring. Backträning. Intervall.

Under det som var den andra träningen, så befann vi oss på idrottsplan här i Nickby. Som uppvärmning (i mitt fall som en brygga till döden) skulle vi springa ett varv runt plan. 400 meter. Döden knackade på. Jag tänkte "det här, det blir inte till någonting".

Igår hade vi den sista träningen inför sommaruppehållet. Vi sprang 4 kilometer på tid. Jag sitter fortfarande med förvåningens finger i häpnadens mun - jag klarade loppet. Jag sprang hela sträckan. Jag klockades för tiden 19,55. Jag är alldeles paff.

Nu skall jag inte lura i er att det var en pipa snus, döden knackade fortfarande på.

Men, jag har sprungit - 4 kilometer!

Nu fram till augusti är det meningen att vi skall träna på egen hand. Det är säkert hur lätt som helst. Mellan korvarna och rödvinet och det vita vinet skall jag nog klämma in en länk eller två.

På tal om korvar och att länka, en av de obehagligaste, fysiska signalerna min kropp lyckas morsa mig - det är "baken är för tung och slapp, den dallrar" - det mitt under mitt annars så sturska lopp. Det lär ju inte bli mindre daller framför grillen?

Målet med hela länkskolan, det är Varghoneloppet här i Nickby i augusti. Det går lös på 6,5 kilometer. Jag gratulerar mig själv till en fantastisk timing. Jag är på ett bröllop just då.

1 kommentar:

  1. Åj hoggning är juvligt! Jag hatade det förut men började plötsligt jogga i mars.

    Vem är det som ordnar länkskolan? Jag skulle o villa gå i en sådan så jag får tekniken rätt.

    Och grattis till 4 kilometern!

    SvaraRadera